תחליפים מנצחים לאפייה בריאה

תחליפים מנצחים לאפייה בריאה

בין אם אנחנו ילדים או מבוגרים, כולנו נהנים מדברי מאפה. יש אשר אוהבים מתוקים,
יש אשר אוהבים אותם מלוחים, אבל בסופו של דבר כולנו נהנים מדברי מאפה.
הבעיה עם דברי המאפה היא שהם אינם הדבר הבריא ביותר לאכול.
נוכל למצוא בהם כמויות גדולות של שמן וחמאה, סוכר ועוד רכיבים שלא ממש תורמים לבריאותנו.

אלו מאתנו אשר אופים בעצמם יכולים לנצל את ההזדמנות ולעבור לאפייה בריאה יותר. איך עושים זאת?
להלן כמה טיפים לאפייה בריאה, כל מה שהם דורשים זה לשנות מעט את המתכונים הקיימים ולהפוך אותם לבריאים יותר.
ניתן ליישם אותם על כל מתכון.

 

  1. אפו לחם בעצמכם – הלחם הוא אחד הנפוצים מבין כל מוצרי המאפה.
    כולנו אוכלים אותו ואפילו על בסיס יומיומי, לכן תהיה זו נקודת התחלה טובה.
    הלחם אותו אנו קונים בסופר או במאפיות מכיל כמויות גדולות של מלח המזיק לבריאותנו.
    אם תאפו לחם בעצמכם תוכלו להפחית בצורה ניכרת את כמות המלח.
    כמו כן תוכלו להחליף את הקמח הרגיל בקמח מלא ולהעשיר את הלחם בסיבים בריאים.
    תוכלו להיות גם יצירתיים ולהוסיף שיבולת שועל ומיני דגנים, אפילו ניתן לשלב עשבי תיבול. כך תקבלו לחם טעים יותר ובריא יותר.

פרורי לחם כוסמין

 

  1. השתמשו בשומן בלתי רווי – דברי המאפה שאתם קונים מכילים כמויות גדולות של שומן רווי.
    המאפיות המסחריות מונעות אך ורק על ידי שיקולי רווח ולכן הן מעדיפות את חומרי הגלם הזולים ביותר,
    אך המזיקים לבריאותנו. גם המתכונים הביתיים לעוגות מכילים כמויות גדולות של חמאה.
    ניתן במקום זאת להשתמש בתחליפים בריאים יותר כמו שמן קוקוס, שמן זית ואפילו מחית דלעת, תפוחים או אבוקדו.
    נשמע קצת יוצא דופן, אך אנו מבטיחים לכם שהם יעשו את העבודה ויצא לכם מתכון נפלא.

 

  1. השתמשו בתחליפי סוכר דברי המאפה כוללים כמויות גדולות של סוכר.
    מלבד הערך הקלורי הגבוה, הסוכר גורם לסוכרת ויש להפחית את השימוש בסוגר.
    התחליף הטוב ביותר הוא הסטיביה, ממתיק טבעי ונטול קלוריות.
    שימו לב כי הסטיביה היא מתוקה מאוד וכף אבקת סטיביה יכולה להיות תחליף לכוס סוכר.

.סילאן אורגני טבעי ללא תוספת סוכר

  1. תחליפי ביצים – ביצים הם רכיב מרכזי בעוגות, אך יש בהן כמות גדולה של כולסטרול,
    רבים מתקשים להאמין שניתן לאפות ללא שימוש בביצים, אך בהחלט ישנם תחליפים.
    כאשר מדובר במאפים מתוקים ניתן להחליף את הביצים במחית בננה, חצי בננה מרוסקת היא תחליף לביצה אחת.
    כאשר מדובר במאפים מלוחים, ניתן להשתמש ב 2-3 כפיות קורנפלור המעורבבות עם מים.
    גם זרעי צ'יה יכולים להיות תחליף לביצים; כף אחת של צ'יה יכולה להחליף ביצה.
    השרו כף זרעי צ'יה ב 3 כפות מים ל-10 דקות וערבבו היטב. זרעי הצ'יה יפרישו חומר דמוי ג'לטין אשר יכול לדמות את פעולת הביצה.

 

אל תפחדו לשנות את המתכונים הקיימים. היו יצירתיים ותוכלו להפוך את המתכונים לבריאים יותר וגם עשירים בטעם.

 

 

כתוב/כתבי תגובה