פירות יבשים בריאים ללא סוכר

פירות יבשים בריאים ללא סוכר

פירות יבשים מזוהים אצלנו כמאכל מסורתי של ט“ו בשבט, הם מתוקים,
טעימים ואין בהם תוספת סוכר. טעמם המתוק מגיע מהסוכרים הטבעיים של הפרי ובשל
איבוד הנוזלים בתהליך הייבוש אנו מקבלים את המתיקות בצורה מרוכזת.

ייבוש פירות הוא תהליך עתיק אשר נולד מתוך הצורך לשמר פירות בהיעדר של אמצעי קירור.
ייבוש הפירות אפשר לאבותינו ליהנות מהפירות המתוקים גם מחוץ לעונה וכך גם יכלו לשמור את עודף התוצרת בעונה לטווח רחוק.

מבחינה תזונתית כאשר מייבשים את הפרי ערכו הקלורי עולה.
ישנם פירות יבשים אשר מקבלים גם תוספת סוכר, אך לפי דעתנו הדבר בהחלט מיותר.
ניתן ליהנות מהמתיקות הטבעית של פירות יבשים ללא סוכר וזה גם הרבה יותר בריא.
בדרך כלל בפירות יבשים כמו בננה, אננס ופאפיה נהוג להוסיף תוספת סוכר,
לכן חשוב לוודא שרוכשים פירות יבשים שעליהם מצוין כי הם לא תוספת סוכר.

היתרון המרכזי של פירות יבשים הוא שהם דלים בנתרן ועשירים באשלגן,
תכונה זו עוזרת להם להילחם בבעיות של יתר לחץ דם.
בנוסף הפירות היבשים עשירים בסיבים תזונתיים אשר מסייעים בהקניית תחושת שובע וטובים עבור מי שרוצה לרדת במשקל.
כמו כן סיבים תזונתיים מסייעים בבעיות עצירות וחוסר סדירות ביציאות.

 

אז זה עוד לא הכל, בפירות יבשים תוכלו למצוא מינרלים נוספים כמו סידן וברזל אשר גם הם חשובים מאוד לגוף.

סוגי פירות יבשים
סוגי פירות יבשים

פירות יבשים – סוגים ויתרונות

אנחנו ב"זול בריא" מביאים לכם מגוון של פירות יבשים בריאים ללא תוספי סוכר או מרכיבים מלאכותיים.

תאנים – התאנים הם אחד מסוגי הפירות היבשים הפופולריים ביותר.
הן מתוקות וטעימות מאוד וניתן אפילו להשתמש בהן בתבשילים.
כמות הסידן בתאנים היא גדולה מאוד וב 6-7 תאנים תמצאו את אותה כמות סידן אשר יש בחצי כוס חלב.
כמו כן תמצאו בהן אשלגן וסיבים תזונתיים. בזכות כמות הסידן הגדולה הן טובות למניעת אוסטאופורוזיס.

תמרים – כמו בכל הפירות היבשים תמצאו בתמרים סידן,
אשלגן וסיבים תזונתיים, אך התכונה המנצחת של התמרים היא הריכוז הגבוה של מגנזיום;
8 תמרים יכולים לספק לכם ⅓ מכמות המגנזיום היומית של אדם מבוגר. בתמרים ישנם פוליפנולים שהם נוגדי חמצון חשובים,
ישנם מחקרים המעלים סברה כי נוגדי חימצון אלו מונעים את חיצון הכולסטרול מסוג LDL ומסייעים להסיר
משקעי כולסטרול מדפנות העורקים ובכך מסייעים למנוע מחלות לב וכלי דם.

צימוקים – בצימוקים ישנה כמות גדולה מאוד של סוכר ולכן הם נחשבים למקור אנרגיה מעולה.
יש בהם נוגדי חמצון חשובים, אשלגן וגם וויטמין B6. צימוקים נחשבים כמפחיתי סיכון לסרטן המעי הגס.

 

אוכמניות – באוכמניות תוכלו למצוא ויטמין C, ויטמין K, אשלגן, מנגן, מגנזיום ונחושת.
תכונה מיוחדת של האוכמניות נמצאת בפיגמנטים כחולים אשר מחזקים את כלי הדם והופכות אותן לתוסף תזונה
חשוב עבור מגוון של מחלות כלי דם. כמו כן הן מסייעות להפחתת כמות הכולסטרול בדם.
כמו כן האוכמניות מסייעות לשיפור הזיכרון, שיפור יכולות הקשב והריכוז ויתכן כי מסייעות במניעת אלצהיימר.

 

מנגו – במנגו מיובש תוכלו למצוא כמות גדולה של ויטמין A אשר מסייע לשמור על עור בריא
וגם עוזר להגן עליכם מפני בקטריות ווירוסים ושומר על בריאות העין. גם ויטמין B תמצאו במנגו,
דבר אשר יסייע לכם להיות אנרגטיים ומסייע לייצור כדוריות דם אדומות. כמו כן מנגו מיובש הוא מעולה לשיפור התפקוד של מערכת העיכול.

פירות יבשים ללא סוכר
פירות יבשים ללא סוכר

לסיכום, כדאי מאוד לכלול פירות יבשים בתפריט היומי,
אך בשל תכולת הסוכר הגבוהה יש לעשות זאת במידה. פירות יבשים יכולים
להיות פתרון מעולה כאשר בא לכם לנשנש משהו ואינכם רוצים חטיפים מלאי סוכר.
אתם יכולים להיכנס ולראות את מגוון
ישנם עוד סוגים נוספים של פירות יבשים כמו גוג‘י ברי, משמש, אננס, חמוציות ואחרים.

כתוב/כתבי תגובה