מדריך – מזווה בריא למתחילים

מדריך – מזווה בריא למתחילים

 

כולנו שואפים לאכול בריא. אנו יודעים שאוכל טוב מזין את הגוף ומסייע לשמור על בריאותנו.
אבל האמת היא שלא כולנו מקפידים לאכול אוכל בריא באופן קבוע.
אנו חוזרים מהעבודה עייפים ורוצים לאכול, אין לנו זמן להתחיל לחשוב על אוכל בריא וכך אנו מסיימים את הערב באכילת ג’אנק.
הג’אנק פוד עושה לנו רע, אנו מרגישים זאת ומבטיחים לעצמינו שמחר נוכל בריא.
הסיפור הזה חוזר על עצמו יום אחרי יום וכך אנו ממשיכים לגרום נזק לגופנו. הגיע הזמן להפסיק את התירוצים ולהתחיל לאכול בריא.
על מנת לאכול בריא אתם צריכים להתחיל להוציא את הג’אנק פוד מהבית ולהקפיד על מוצרי מזון בריאים אשר תמיד יהיו לכם בהישג יד,
כך שלא יהיה מקום לתירוצים.

איך מבריאים את המזווה??

הגיע הזמן שנבדוק מה אנו מכניסים למזווה שלנו. כאשר רוצים להתחיל לאכול בריא, המזווה הוא מקום טוב להתחיל בו.
לכן הפעם הכנו לכם מדריך מזון בריא למתחילים; רשימת המוצרים שאתם צריכים במזווה שלכם.

 

איך מבריאים את המזווה?
איך מבריאים את המזווה?

מדף הקטניות

 

הקטניות, על סוגיהן השונים, הן מוצר מזון בריא וחשוב אשר יש להעניק לו מקום מכובד בצלחת שלנו.
הקטניות עשירות בנוגדי חמצון, דבר המסייע במניעת סרטן; הן מסייעות בהורדת הסוכר בדם ותורמות למניעת מחלות לב וכלי דם.
קטניות יכולות להיות גם מקור טוב לברזל וחלבון ולכן הן תחליף מעולה לבשר.
מומלץ מאוד להחזיק בבית עדשים המכילות כמות גדולה של ברזל; סויה עתירה בחלבון וסידן;
חומוס המכיל כמות גדולה של חלבון; שעועית אזוקי העשירה באבץ. כמובן שהמטרה היא להשתמש בקטניות ולא סתם לאחסן אותן במזווה.
מהבחינה הזו ישנם דברים רבים שאפשר לעשות עם קטניות.
למשל ניתן לעשות מהן תבשילים שונים כמו דאל עדשים למי שאוהב אוכל הודי, או תבשיל חמין עם גרגרי חומוס ושעועית.
אפילו סלטים קרים ניתן להכין עם קטניות אשר בושלו מראש. שימו לב שהכנת הקטניות היא פשוטה;
רובן דורשות השרייה ממושכת בטרם הבישול, ניתן לעשות זאת במהלך הלילה ולבשל למחרת.

 

מדף הדגנים

 

הדגנים נחשבים לבסיס של פירמידת המזון והם גם מספקים לנו סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.
על פי ההמלצות מנהל המזון והתרופות האמריקאי יש לצרוך מגוון של דגנים על מנת לקיים תפריט מאוזן.
רבים מאיתנו צורכים דגנים בצורה מעובדת, אך בשביל ליהנות מהתועלות הבריאותיות של הדגנים מומלץ לצרוך אותם בצורה טבעית.

 

הקפידו להחזיק במזווה שלכם מבחר דגנים כמו אורז פרא אשר יכול לשדרג כל מתכון אורז רגיל;
בורגול העשיר בסיבים תזונתיים; חיטה מלאה אותה ניתן להוסיף לחמין, להוסיף לירקות ממולאים ואפילו להנביט;
קינואה עשירה בחלבון ממנה ניתן להכין תבשילים נהדרים;
שיבולת שועל אשר יכולה להיות ארוחת בוקר בריאה ועוד מבחר דגנים אחרים כמו סובין, סולת, אמרנט, כוסמת ועוד.

 

מדף האגוזים והזרעים

 

אגוזים הם מוצר רב שימושי שכדאי מאוד לאכול.
ניתן לאכול אותם סתם כך, קלויים או לא קלויים; ניתן להוסיף אותם לסלטים, תבשילים, דברי מאפה וקינוחים.
האגוזים מלאים בחומצות שומן חיוניות ונוגדי חמצון.
הכניסו למזווה שלכם אגוזים מסוגים שונים, כמו אגוזי מקדמיה, אגוזי לוז, אגוזי ברזיל, אגוזי פקאו, קשיו, שקדים, פיסטוקים ובוטנים.

 

ישנים זרעים שונים אשר אינם נחשבים לדגנים, קטניות או אגוזים.
אך גם אותם כדאי לשלב בתזונה שלנו ולהחזיק במזווה.
למשל זרעי הצ’יה העשירים בחומרים מזינים, חלבונים, נוגדי חמצון ודלים בקלוריות. ניתן בקלות לשלב אותם במאכלים שונים ואפילו משקאות.
הטבעונים משתמשים בהם כתחליף לביצים במאפים.
ולא רק את זרעי הצ’יה תרצו להכניס למזווה ולתפריט, ישנם גם זרעי דלעת, פשתן, שומשום ועוד.

 

 

ישנם עוד מוצרים שונים אותם כדאי להכניס למזווה, הם משמשים לצורך בישול בריא יותר והעשרת הטעם.
למשל כדאי שתשימו לב לשמנים בהם אתם משתמשים;
שמנים באיכות נמוכה עלולים לגרום למלות לב וכלי דם ולכן כדאי להשתמש בשמנים איכותיים
כמו שמן זית ושמן קוקוס אשר יכולים להתאים לשימושים שונים במטבח.
טחינה היא עוד מוצר שתרצו לשמור במזווה,
יש לה שימושים רבים והיא אהובה מאוד בקרב הציבור הישראלי ולכל אחד יש את מתכון הטחינה שלו.
ואם כבר טחינה, יש להעדיף טחינה משומשום מלא.

 

הקפדה על מזווה בריא היא צעד ראשון בדרך לאורח חיים בריא!

 

 

מחשבה 1 על “מדריך – מזווה בריא למתחילים”

כתוב/כתבי תגובה