איזה שמן הכי בריא ? סוגי השמנים הבריאים והפחות בריאים.

איזה שמן הכי בריא?

כולנו רוצים לשמור על הבריאות שלנו ומשתדלים להקפיד על מה שאנו מכניסים לפה.
שמן הוא אחת הסוגיות שמעלות אצלנו חשש ורבים מאיתנו אינם בטוחים איזה שמן הוא הכי בריא?
כולסטרול טוב, כולסטרול רע והיצע גדול של שמנים מבלבלים אותנו. יש האומרים שרק שמן זית,
אחרים מקדשים את שמן הקנולה ולצידם ישנם עוד שמנים רבים כמו שמן אבוקדו, שומשום, חמניות,
ואחרים כמו שמן הקוקוס שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה. אז בואו ננסה לעשות סדר
בדברים ונראה איזה שמן הוא הכי טוב לשימוש במטבח.

 איזה שמן בריא לטיגון ?

שמנים וכולסטרול

כאשר אנו מדברים על שמנים אנו מרבים לדבר על כולסטרול ולכן בטרם נדבר על סוגי שמנים
חשוב שנבהיר אותו אנו נוהגים לכנות הכולסטרול הרע והאמת LDL נקודה חשובה לגבי כולסטרול.
ישנו כולסטרול מסוג שדי בצדק. כולסטרול זה תורם לחסימת כלי הדם והוא המקור למחלות לב וכלי דם
הנחשבות לגרום התמותה אינו נמצא בשמן מהצומח אלא רק בשמן שמקורו מן החי.
הסוג השני של LDL מספר אחת. כולסטרול מסוג אותו אנו מכנים הכולסטרול הטוב. ומה כל כך טוב בכולסטרול זה?
ראשית זהו LDL כולסטרול הוא מסוג ה כולסטרול אשר הכרחי לתפקוד הגוף ויש לו תפקיד חשוב ביצירת קרומי תאים,
ייצור הורמונים ותפקידים נוספים. כולסטרול זה מובל בגוף אל המקומות בהם הוא נדרש לצורך התהליכים הביולוגיים של הגוף,
השאריות מפורקות בכסד. וזאת בניגוד גמור לכולסטרול הרע אשר שוקע ברקמות וגורם למחלות כלי דם ולב קטלניות.

נתחיל עם השנים הפחות מומלצים לשימוש: שמן התירס שמן הסויה ואף שמן הקנולה –
שמן התירס עשוי לסייע בהורדה של הכולסטרול הרע אך במקביל הוא מוריד גם את רמת הכולסטרול הטוב.
באותו האופן פועל שמן הסויה, לכן שמנים אלו אינם מומלצים.

נפוץ מאוד במטבח הישראלי, ונחשב לשמנים הטובים ביותר לשימוש: החל מטיבול סלטים ואף –
שמן הזית לאפייה ובישול. שמן הזית מסייע להורדת רמת הכולסטרול הרע,
מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב ובכך משפר את רמת הכולסטרול הכללית בגוף.
עוד ייתרונות בריאותיים לשמן הזיתף מסייע בהורדת לחץ דם, מוריד את ההסתברות למחלות לב ושבץ לב.

איזה שמן הכי בריא 209

שמן קוקוס

שמן קוקוס נמצא בשימוש נרחב במדינות בעלות אקלים טרופי, שם גדל הקוקוס והוא נחשב למקור זמין חומצות שומן רווי,
דבר הגורם לרבים להיבהל ולחשוש משמן הקוקוס. אך לא כל 92 לזיכוך שמן. הוא מכיל שומן רווי הוא אותו הדבר,
השומן הרווי אשר בשמן הקוקוס הוא שונה בהרכבו מהשומן הרווי אשר תמצאו

בבשר אדם, הוא אינו נוטה להצטבר בגוף ומסתבר שדווקא יש לו השפעות בריאותיות חשובות.
שמן קוקוס (הכולסטרול הטוב) אך מסתבר שהוא דווקא מסייע לגוף LDL
הוא אולי אינו מקור ישיר לכולסטרול מסוג .LDL להגדיל את כמויות ה

יתרון נוסף של שמן קוקוס הוא הנוכחת הגבוהה של חומצה לאורית, חומצה חשובה מאוד בחלב אם. חומצה זאת הופכת בגוף למונולאורין,
חומר המסייע לשמירה על בריאות המוח ובעל תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות.
מכאן ששמן קוקוס מסייע להגביר את תפקוד המערכת החיסונית של הגוף.
זוהי גם אחת הסיבות מדוע שמן קוקוס מומלץ לנשים מניקות.
שמן קוקוס ושמירה על המשקל

דאגה נוספת שיש לנו כאשר אנו צורכים שמן היא דאגת השמירה על המשקל.
ראשית כל חשוב להבין שהערך הקלורי הוא זהה בכל סוגי השמנים,
אך שלא ניתן לטעון ששמן קוקוס הוא יותר או פחות משמין משמנים אחרים.
אך לשמן קוקוס ישנן תכונות מעניינות המסייעות לשמירה על המשקל.
הוא קל לעיכול והוא מגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ומעלה את האנרגיה וכך מסייע לנו לשמור על משקל הגוף.

ישנם עוד מספר שמנים מומלצים בעלי ייתרונות בריאותיים לשימוש: שמן זרעי ענבים ,
שמן קיק , שמן שומשום , שמן קצח , שמן זרעי דלעת , שמן קנביס , שמן פשתן , שמן שקדים ושמן אבוקדו.
את כל סוגי השמנים הבריאים ועוד מוצרי בריאות שונים אנחנו מוכרים כאן ב"זול בריא" במחירים נגישים ונוחים.

כתוב/כתבי תגובה